Ben je toe aan een dagje naar je binnenbron? Je kunt je aanmelden met dit formulier.

De dag begint om 10:00 uur en bestaat uit meerdere verschillende yogalessen en meditaties, waaronder een stiltewandeling door het mooie landgoed. De yoga oefeningen zijn laagdrempelig en rustgevend. Je gaat met je bewuste aandacht naar de directe lichamelijke beleving van het moment en gaat werken met je ademhaling.

Daarnaast krijg je deze dag een integrale massage. Naast de fysieke effecten die een massage heeft, zoals een betere doorbloeding en ontspanning van de spieren, word je uitgenodigd tot zelfonderzoek en bewustwording. Uit je hoofd en in je lijf.

Door de dag heen is er ook gelegenheid om samen te zijn, te genieten van elkaars gezelschap. Je deelt deze dag met een kleine groep van hooguit 8 mensen. Voor de lunch neemt iedereen iets lekkers mee om te delen. Onze ervaring leert dat het delen van zoiets basaals en tegelijk creatiefs als zelfbereid eten, bijdraagt aan je gevoel van welzijn.

De rode draad van de dag is aandacht. Aandacht voor jezelf, aandacht voor elkaar. Met je volle aandacht in het moment zijn. Contact maken met wat er is. Daar vind je je Binnenbron.

De dag eindigt om 16:30 uur.

Integrale massage

De massages delen we in in tweetallen. Je krijgt allebei een massage van een half uur. Het andere half uur lig je heerlijk warm te rusten met muziek.

Er wordt vooral gewerkt op de spieren door middel van knedingen en strijkingen. Met als doel ontspanning van de spieren, een verbeterde doorbloeding en stimulering van het zenuwstelsel. Door drukpuntmassage worden blokkades opgeheven waardoor de doorstroming verbetert. Daarnaast beheerst Jasper andere massagevormen zoals pulsen, polariseren (energetische massage) en diepe strijkingen. Alle genoemde massagetechnieken worden intuïtief gecombineerd en op jou en jouw lichaam afgestemd. Zodat je de massage krijgt die past bij jou en die klopt bij dit moment.

De rest van de groep is tijdens dat uur bezig met yoga of meditatie. Je kunt dus aan drie van de vier yogalessen/ meditaties deelnemen; dat stemmen we aan het begin van de dag af.

Yoga asana en pranayama

Asanas zijn yoga-houdingen. Binnen de houdingen ga je op zoek naar ontspanning en onderzoek je de ruimte en de mogelijkheden van jouw eigen unieke lichaam. Asana’s hebben een positieve uitwerking op je spieren, gewrichten en bloedsomloop maar ook op dieperliggende systemen zoals je lymfestelsel, je hormoonstelsel en je organen. Pranayama is een belangrijk onderdeel van yoga-beoefening. Het is het volgen en sturen van energie en adem. Door het oefenen van pranayama, ondersteun je de natuurlijke balans tussen stress en ontspanning.

Ontspanningsyoga

Deze les is een combinatie van Yoga Nidra en de Methode Van Dixhoorn.
Yoga Nidra is een systematische ontspanningsyoga. De Methode Van Dixhoorn is een ontspanningsinstructie waarbij je met je aandacht nauwkeurig naar je directe beleving wordt gebracht, waardoor lichaam en geest tot rust kunnen komen.
Het grootste deel van de les lig je languit op je matje, met een dekentje over je heen en je ogen dicht.

Mindfulness wandeling

Tijdens de wandeling blijf je met je aandacht in het nu van nu. Deze voeten, deze stappen, dit stukje aarde waar je loopt op dit precieze moment. Door het oefenen van mindfulnessvaardigheden ga je je minder identificeren met je gedachten en gevoelens, het zijn slechts gebeurtenissen die komen en gaan.

Zitmeditatie

Voorafgaand aan de zitmeditatie krijg je wat rustgevende oefeningen. Je gaat tijdens deze geleide meditatie zitten met wat er is, zonder oordeel of verwachtingen. Door meditatie leer je je aandacht in het huidige moment te houden, waarin je zonder oordeel alles welkom heet. Dat betekent dat je je niet hoeft te verzetten of juist vast te klampen. Je blijft kalm temidden van alles wat je meemaakt. Er ontstaat rust binnen de onrust.