Verdeel je inademing zorgvuldig over een bepaalde tijd, bijvoorbeeld vijf tellen. Aan het einde van die vijf tellen heb je volledig ingeademd. Dan houd je vijf tellen lang je adem vast. Daarna verdeel je ook je uitademing zorgvuldig over vijf tellen. Aan het einde van die vijf tellen heb je volledig uitgeademd. Daarna begin je meteen met de nieuwe inademing, die ook weer vijf tellen duurt. Ga zo een tijdje door: 5 tellen in, 5 tellen vast, 5 tellen uit, totdat je deze driehoek 7 x gedaan hebt.

Deze serie wordt gevolgd door een nieuwe serie van 7, maar nu andersom: 5 tellen uit, 5 tellen vast, 5 tellen in.

Na deze twee series volgt de laatste, dat is een vierkant. 5 tellen in, 5 tellen vast, 5 tellen uit, 5 tellen vast, etc.

Tussen de series door laat je je adem helemaal los. Volg aandachtig hoe je adem gaat zoals hij gaat. Wacht rustig steeds het moment af waarop je inademing zich voltrekt en ook steeds weer het moment waarop je lijf uitademt. Probeer je adem zoveel mogelijk te richten op dit proces. Je hoeft er niks voor te doen omdat het helemaal vanzelf gaat.

Challenge

Kies een vast tijdstip op de dag en oefen deze driehoeks-ademhaling een week lang elke dag. Wat gebeurt er? Laat ons via een reactie weten wat deze week je brengt.